INSPEKTOR OCHRONY DANYCH
W ramach umowy pełnienia funkcji Inspektora Ochrony Danych realizowane są w szczególności następujące działania:
- nadzór nad przestrzeganiem przepisów o ochronie danych osobowych i informowanie Administratora Danych oraz pracowników o obowiązkach wynikających z RODO, w związku z realizowanymi przez nich zadaniami służbowymi,
- prowadzenie szkoleń z zakresu ochrony danych osobowych,
- opracowanie i aktualizacja Polityki ochrony danych osobowych,
- opracowanie i aktualizacja rejestru czynności przetwarzania danych,
- współpraca z Administratorem Danych w zakresie oceny skutków planowanych operacji przetwarzania danych,
- pełnienie funkcji punktu kontaktowego dla Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w kwestiach związanych z przetwarzaniem danych osobowych,
- nadzór nad incydentami bezpieczeństwa danych osobowych,
- opiniowanie wpływających wniosków pod kątem ochrony danych osobowych,
- nadzór nad procesem wydawania upoważnień i uprawnień do przetwarzania danych osobowych oraz systemów informatycznych,
- wsparcie Administratora danych w udzielaniu odpowiedzi na zapytania dotyczące przetwarzania danych osobowych, w tym udostępniania kopii przetwarzanych danych osobowych,
- realizacja procedur: sprostowania/uzupełniania, usuwania, przenoszenia danych osobowych oraz sprzeciwu w zakresie przetwarzania danych osobowych,
- opiniowanie umów powierzenia przetwarzania danych osobowych.